Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Santos Trinidad, zkorumpovaný policajt, pije dlouho do noci na baru. Když mu v prázdném nočním klubu odmítnou více nalít, Santos zabije majitele podniku, barmanku a další personál. Jakmile zjistí, že na místě byl svědek, který unikl, vydává se Santos najít a odstranit nepohodlného. Ve stejné chvíli začínají soudkyně Chacón a detektiv Leiva vyšetřování trojnásobné vraždy. Brzy odhalují, že to, co se zdálo jako jednoduchý drogový případ, skrývá nebezpečí islámského terorismu… (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (58)

Martin741 

všechny recenze uživatele

Reziser Enrique Urbizu mi nic nehovri, a film to bol len priemerny. No habra Paz Para Los Malvados ma teda nijako neoslovil, na zaciatok je divak svedkom jednej silnejsiej sceny ... a potom nic, nastupia len prazdne dialogy a kopa nudy. Kulisy boli dobre, ale nic sa tam uprostred nedialo, tempo je hrozne pomale az zaspate. Keby nebolo toho zaveru, tak by som dal par percent, takto sa to dotiahlo aspon an priemer : 50 % ()

Othello 

všechny recenze uživatele

K tomuhle filmu jsem se po deseti letech vrátil kvůli tomu nakolik mi protagonista charakterově a vizuální připomíná hlavní postavu počítačové hry Disco Elysium. A opravdu mě dost překvapuje, že se o propojení těchto postav nikde nepíše. Buď je ona vize zlomeného detektiva v evropské kultuře tak vizuálně homogenní, že o sobě film se hrou nevědí nebo autoři Disco Elysium inspiraci nepřiznali. Když ale posuneme tenhle element stranou, pořád máme před sebou velmi unikátní krimi s morálně dost problematickým scénářem. SPOJLERY: Hlavní hrdina Santos zde během snahy zahladit stopy poté, co opilý zastřelil tři lidi v baru, odhalí nevědomky daleko rozsáhlejší plán, jehož úspěšná realizace by měla za výsledek smrt stovek nevinných lidí. A to mimo jiné tím, že naprosto rezignuje na technologie a odpojí se od byrokratického policejního systému, který jej tak není schopný zastavit či vychýlit z osy. Oproti tomu inspektorka, která skrze lidi, jež Santos zastřelil, se dostává na stopu stejného případu, nemá možnost jej vyřešit v rámci policejního systému, který ji neustále hází vědomě i nevědomě klacky pod nohy. Po vzoru starých kriminálek nám takto je řečeno, že v chaotickém světě organizovaného zločinu není možné uspět tím, že se jeho systému přizpůsobíte, nýbrž, že potřebujete čas od času neřízenou střelu, která je schopná prorazit se až k jádru a vyrvat mu srdce, často za cenu vlastního života. Akorát Santos není kontroverzní bonviván ve střihu Belmonda, ale cynik, troska a vrah, který si žádnou  scénou neříká o divákovy sympatie. Pokud je tenhle film obhajobou jeho přístupu asi úplně nevím, nicméně rozhodně je výbornou obhajobou jednoho filmového žánru. ()

Reklama

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Santos Trinidad je drsný chlapík, o které by dnešní feministé prohlásili, že je skrz naskrz prolezlý toxickou maskulinitou. U policejních nadřízených se mísí respekt z jeho zkušeností a zarputilosti s obavami z chování nezřízené střely. V jeho minulosti neradno šťourat, mise v Latinské Americe totiž skončila krvavým skandálem, kolem něhož se dosud chodí po špičkách. Když mu jednoho pozdního večera nasáklého alkoholem zkříží cestu muž, s nímž má nevyřízené účty, začnou se dít věci. Trinidad je charakter, který typově navazuje na tvrdé muže z amerických a francouzských kriminálek 70. let. I policejní metody, jakkoli účinné, mají pramálo společného s dobou internetu a umělé inteligence. Thriller je silně ovlivněný žánrem noir, pro který mám slabost. Navíc se mi líbí, že režisér a scénárista nedávají divákovi nic zadarmo, nutí ho přemýšlet o činech, postavách i motivacích a udržují ho dávkováním informací v neustálém napětí. Na druhou stranu, nic nepochopitelného, natož záhadného, v příběhu není. Snímek dává bystrému pozorovateli jasnou odpověď, co je Santos Trinidad zač a jestli se vyplatí mít takovou existenci (nejen) v policejním sboru. Film jde v určitých ohledech proti zaběhlým žánrovým zvyklostem, a tudíž proti očekávání (především popkornových) diváků, což je u mě jasné plus. Já si tu cestu za naplněním vlastní definice spravedlnosti nadmíru užil. Celkový dojem: 90 %. ()

Lacike 

všechny recenze uživatele

Po skvelom drsnom uvode bohuzial nasleduje nekonecne a miestami dost zmätene patranie, ktore vyusti v stavnatej prestrelke. Skoda tej neskutocenj prekombinovanosti a hlavne ma mrzi, ze sme cely film nesledovali z pohladu neskutocne charizmatickeho zkazeneho hrdinu, ktory aj ked zabija bezdôvodne ludi, tak mu ma divak chut fandit. Cela ta linia so sudkynou a jej vysetrovanim ma vôbec nebavila a ani zdaleka nie je taka zaujimava ako linia hlavneho hrdinu. Za jedno pozretie to stoji, ale potencial tu bol ovela väcsi. 6/10. Rad by som videl sviznejsi americky remake s nonstop drsnym pripitym Gibsonom, ktory by kántril islamskych hnusnych zmrdov. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,NECHÁPU, JAK TENHLE MUŽ MŮŽE BEJT U POLICIE.“ … ,,OBVINÍTE HO?“ … ,,JEŠTĚ NE.“….. /// Jsa vrhnut rovnou do děje, lehce tápu, páč nechápu, proč třeba Santos vystřílí bar, proč… a co… a jak…? Policie pátrá, Santos pátrá, prokurátorka pátrá a i idiotovi jako su já dojde, že všechno směřuje k jednomu cíli. Jen jinak, než je v našich krajích zvykem. Kolumbijci, Arabáči… všechno si to pomalým (ale jistým) tempem (nezaměňovat s uondanejma filmama, táhnoucíma se jak smrad!) buduje zajímavou atmosféru BALADY O POLICAJTOVI, kterej dřív než skončil na oddělení pohřešovaných, makal u speciální jednotky. Atmosféra krásně houstne a člověk zjistí, že to pomalý tempo je vlastně super a začne si to užívat. ,,SANTOSI, KAM JDEŠ?“ ,,DO HAJZLU!“ /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Páč správnej polda vždycky všechno řeší sám (a po svým). 2.) Po okolí se toulaj Arabáči a měněj hasičáky. 3.) Páč myslím, že film, kterej posbíral 6 španělských filmových cen Goya 2011 ( nejepší film, režie, scénář, střih, zvuk, herec v hlavní roli - José Coronado) za vidění stojí. 4.) Thx za titule ,,Rob Roy“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ ** ()

Galerie (32)

Zajímavosti (4)

  • Po tom, čo film uvidel herec a režisér Sylvester Stallone, prezradil, že sa mu veľmi páčil a rád by natočil jeho hollywoodsky remake. (MikaelSVK)
  • Tvorcovia filmu sa nechali voľne inšpirovať teroristickým útokom na madridskej stanici v roku 2004. (MikaelSVK)
  • Film v roce 2012 získal 6 ocenění Goya za nejlepší film, nejlepší režii, nejlepší původní scénář, nejlepší střih, nejlepší zvuk a nejlepší mužský herecký výkon v hlavní roli. Obdržel 5 cen CEC Award (Cinema Writers Circle Awards) téměř ve všech hlavních kategoriích a navíc získal katalánskou národní filmovou cenu Gaudí Award a byl vyhlášen nejlepším evropským filmem roku 2012. (Zdroj: Film Europe)

Reklama

Reklama